Az emberek sokféle forrásból tájékozódnak a világ dolgairól. Televízió, rádió, újságok, internet, piaci pletyka... mind-mind hírforrás. A különböző korosztályok más-más médiumokat részesítenek előnyben, a kutatói felmérések szerint gyorsan változnak a hírfogyasztási szokások.
A legnagyobb múlttal rendelkező nyomtatott sajtó világszerte háttérbe szorul. A televízió még úgy-ahogy tartja a pozícióját. De a hírek fő forrása egyre inkább az internet lesz: az online hírportálok és a közösségi oldalak. Vajon mi lesz a napilapok jövője? Meddig jelennek meg még egyáltalán a papír alapú kiadványok? Mikor jön el az az idő, amikor az elektronikus média teljesen kiszorítja őket a piacról?
Generációs különbségek
Korcsoportonként nagyon különböző a helyzet. Egy amerikai kutatás azt állapította meg, hogy a 65 éven felüliek elsősorban a televízót nézik, de a napilapoknak, magazinoknak is ők a legfőbb olvasói, a közösségi médiát azonban még 10 százalékuk sem használja. A 30 év alattiaknál teljesen más a kép. A nyomtatott lapok mindössze 2 százalékot kaptak, mikor a hírolvasási felületre rákérdeztek a kutatók, ennek a korosztálynak már egyértelműen a hírportálok és a közösségi média jelenti a legfőbb ismeretszerzési helyet.
A rádiózás szerepe
A felmérés érdekessége, hogy a rádió mindegyik korosztály számára nagyjából hasonló mértékben fontos. Emögött minden bizonnyal az áll, hogy rádiót hallgatni autóvezetés és utazás közben is könnyen lehet, nem kell semmilyen eszközt kézben tartani, nem kell hozzá sem a kezet, sem a szemet használni, a fülünk pedig sokfelé tud figyelni. Egyik korosztálynak sem a rádió a legfontosabb hírforrása, de 15-30 százalék körüli arányban az egész népesség hallgatja.