Személyre szabott ajánlatok

A hiperperszonalizáció jelensége sok feladatot és sok lehetőséget ad a vállalati marketingeseknek. Egy online módon vásárló ügyfél egyre inkább elvárja, hogy ne rutinból szolgálják ki, hanem személyére szabott ajánlatokat, árakat kapjon, ismerjék a kedvelt sörmárkáját, netán a születésnapját is.

Személyre szabott ajánlatok

Ma már minden mérhető. Az, hogy mennyi időt tölt a látogató a webáruház oldalán, milyen termékek leírását nézi meg, és legfőképp, hogy mire mennyit költ - ezeket az információkat összegyűjtve, a tranzakciókat kielemezve készülhetnek el a személyes ajánlatokkal bombázó e-mailek. A vásárlási hajlandóság is megnő, ha valaki igazán szívéhez szóló ajánlatot kap. Az online marketing mögött ott áll a ‘big data’, az adattömegek automatikus rendezése, összeállítása, elemzése.

Elemző algoritmusok

A mind szofisztikáltabb adatelemző algoritmusok, a közösségi médiahasználat uralkodóvá válása, a fiatalabb generációk fogyasztóvá érése mind-mind hozzájárult a hagyományos marketing-megközelítések átalakulásához. A fogyasztók által generált adatok mennyisége évről évre nő, duplázódik-triplázódik, ezt mérni, rögzíteni, elemezni kell, és a marketingmunkát az eredményekre építeni. Az árutermékeket gyártó cégek számára ez a profitnövelés egyik eszköze.

Változó fogyasztói szokások

Becslések szerint 3,5 milliárd ember kapcsolódik a világon az internetre. Mindannyiuk egy-egy potenciális vásárló. A kiskereskedelmi forgalom 12-13 százaléka zajlik e-kereskedelmi hálózatokon világátlagban, az informatikailag fejlettebb országokban ez az arány már magasabb. A vásárlási trendek, a fogyasztói szokások alapjaikban változtak meg az utóbbi években.

Címkék: Modern marketing, Online marketing
Dátum: 2019-08-12