Minden autó sérülékeny, meghúzzák a parkolóban, valaki ügyetlenül nekimegy tolatáskor, rászakad egy faág, és máris megvan a baj... Akinek fontos, hogy mindig sérülésmentes, esztétikus autót vezethessen, ilyenkor el kell vinnie egy szervizbe.
Mert lávapiros is többféle van...
A megfelelő szakértelemmel és technológiával elvégzett autófényezés javítás során nyomtalanul eltüntetik a sérüléseket. Ahhoz, hogy egy kisebb felületet úgy lehessen újrafényezni, hogy ez lehetőleg észrevehetetlen legyen az autón, nagyon fontos a pontos színmeghatározás. Ehhez szükség van az autó gyári színkódjára, amely a kezelési útmutatóból kiolvasható, de a járműazonosító táblácskán is szerepel, amit gépkocsitípustól függően különböző helyekre rögzítenek az autóban, a csomagtartó oldalára, a vezető oldali ajtózár mellé, a tanksapka közelébe, stb. Ez a kód jellemzően 3-4 betű-szám kombinációja, az Y547 például egy lávapiros Corsa színjelzése. A jószemű autófényezők persze sokat tudnak mesélni arról, hogy két lávapiros kocsi színe között milyen különbség is tud lenni, attól függően hogy a világ melyik részére telepített autógyárból és mikor került le a futószalagról...
Színkeverés számítógéppel
A számítógépes színkeverés többezernyi színárnyalat előállítását teszi lehetővé. Az előkevert színnel próbafújást szoktak végezni, hogy megállapítható legyen, sikerült-e a teljes színazonosságot elérni. Célszerű a színt különböző fényviszonyok között is megnézni, mert napsütésben és árnyékban különböző hatást adhat. Öregebb autók eredeti színét az uv-sugárzás is megváltoztathatja az évek során, vagyis a színkód aligha elég a színbeállításhoz. Sok autófényező vélekedik úgy, hogy bár nagy segítséget jelentenek a munkában a modern színanalizáló készülékek, a leghatékonyabb, legérzékenyebb műszer mégiscsak az emberi szem.