Egy vállalkozás tartós fennmaradásának egyik alappillére, hogy vezetője képes legyen üzletfelei, vásárlói szemszögéből nézni saját cégét, termékeit, szolgáltatásait. A másik alappillér, hogy legyen a cégnek üzleti stratégiája, leírt üzeti terve, rövidebb és hosszabb távra egyaránt. Valamint fontos, hogy a kialakított üzleti modellt képes legyen a cégvezetés dinamikusan módosítani a változó megrendelői igények szerint.
Nemcsak a profit fontos
Milyen út vezet addig, amíg egy cégről elmondható lesz, hogy ez egy sikeres vállalkozás? A cél sose csak az legyen, hogy minél nagyobb profitot realizáljon a tulajdonos. A legsikeresebb cégvezetők mindig egy álmot akartak megvalósítani, volt egy tervük, egy ötletük, ami mellett kitartottak, bátrak voltak, és végül létrehoztak valamit, amire sokaknak szükségük volt.
Figyelni a likviditásra
Kulcskérdés a pénzügyek kezelése. A cég különböző működési területeinek költségeiről és bevételeiről, a likviditási helyzetről naprakész információk kellenek, a rövidtávú likviditási problémák még egy stabil piaci helyzetű vállalkozást is megingathatnak, ezért ezeket el kell kerülni.
Marketing nélkül nem megy
Nem hagyhatjuk ki a hatékony marketingmunka nélkülözhetetlenségét. Marketingterveket összeállítani egyáltalán nem egyszerű feladat. A hagyományos marketingeszközök átalakulnak, az online megoldások térnyerése megállíthatatlan. Feltétlenül szükséges, hogy minden vállalkozás jelen legyen az interneten, legyen weboldala, csatlakozzon az online értékesítési csatornákhoz, szerepeljen a reklámfelületeken.