Aki webáruházban vásárol, nem tudja megtapogatni, elölről-hátulról megnézni, kipróbálni a terméket. Ül a számítógép képernyője előtt, és a választáshoz csak a termékfotók és termékleírások állnak rendelkezésére. Ezért aki webáruházat indít, annak pontosan végig kell gondolnia, hogy mi is az, amit a potenciális vevők jellemzően tudni szeretnének az áruról, mielőtt megrendelik a kosarukba? Mi az az információ, ami vásárlásra készteti őket?
Milyen “kütyüt” árulsz?
A legfontosabb a termék neve. Nemcsak a fantázianeve, a márkaneve, hanem, hogy pontosan mi is a “kütyü”. Ezt leírni, megnevezni nemcsak a vásárlónak fontos, hanem a webáruház tulajdonosának is, hiszen a Google algoritmusai ennek alapján találnak majd rá, és jelenítik meg.
A termék színe, mérete, anyaga, kezelésének egyszerű leírása - fontos, hogy a termékismertető ezeket az információkat is tartalmazza. Érdemes szólni arról, hogy kinek ajánlott a megvásárlása, milyen célra, alkalomra (pl. születésnap, esküvő).
Idegen szavakat, szakszavakat mértékkel szabad csak használni, bemérve, hogy a potenciális vásárlók ismerhetik-e őket.
Szöveg és kép együtt
A szöveges és képi információ együttes adagolása a leghatékonyabb. Apróságokra is vigyázni kell: legyen egyértelműen jelezve, hogy a lefotózott termék körüli esetleges más tárgyak (pl. az árusított formatervezett asztalon lévő terítő, virágváza) nem részei az ajánlatnak.
Sokan azt hiszik, hogy a weben árulni kényelmes és egyszerű. Tulajdonképp csak egy logisztikai feladat. Pedig egy webáruház “berendezése”, működtetése nem kisebb munka, mint egy valódi bolté.